انتخابات ۹۰

وعده دیدار ما ۱۲اسفند پای صندوق های رای

انتخابات ۹۰

وعده دیدار ما ۱۲اسفند پای صندوق های رای

سید احمد لطفی و منشور نوکری ملت


سید احمد لطفی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس هشتم گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که انتخابات مجلس شورای اسلامی در نهمین دوره آن برای همه آحاد جامعه به‌ویژه کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم و انتخاب‌کنندگان قرار دادهاند شعاری برخورد نکردن با مفاهیم و آرمان‌ها و ارزش‌های مورد احترام جامعه است. [...]

سید احمد لطفینماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس هشتم گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که انتخابات مجلس شورای اسلامی در نهمین دوره آن برای همه آحاد جامعه به‌ویژه کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم و انتخاب‌کنندگان قرار دادهاند شعاری برخورد نکردن با مفاهیم و آرمان‌ها و ارزش‌های مورد احترام جامعه است. [...]

سید احمد لطفینماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس هشتم گفت:
یکی از مهم‌ترین نکاتی که انتخابات مجلس شورای اسلامی در نهمین دوره آن برای همه آحاد جامعه به‌ویژه کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم و انتخاب‌کنندگان قرار دادهاند شعاری برخورد نکردن با مفاهیم و آرمان‌ها و ارزش‌های مورد احترام جامعه است.
یکی از معضلاتی که در تمامی انتخابات می‌تواند متوجه فردی که خود را در معرض انتخاب مردم در انتخابات مختلف باشد این است که فرد نامزد شده برای به دست آوردن اقبال بخش یا گروهی از مردم با برخی از مفاهیم و ارزش‌های مورد احترام جامعه را بهانه به دست آوردن رای کنند و پس از استفاده از حسن نظر مردم به این مفاهیم و به‌دست آوردن رأی آنها بدون توجه به شعارها و قول‌های داده شده به مردم به سمت و سوی دیگری برود. در این باره مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «آن کسانی که خیال میکنند با سیاسی‌کاری، عقلائی عمل میکنند؛ نه، عقل آن چیزی است که راه عبادت خدا را هموار می‌کند. شاخصش هم برای ما، بین خودمان و خدا، این است که نگاه کنیم ببینیم در بیان این حرف اخلاص داریم یا نه؟ به فکر خدائیم یا نه؟ من دارم برای خاطر خدا، رضای خدا حرف میزنم یا برای خاطر جلب توجه شما دارم حرف میزنم؟ برای خاطر خداست یا برای خاطر دل مستمع و غیرمستمع است؟ معیارش این است. به‌خودمان مراجعه کنیم؛ اقضی القضات نسبت به انسان، خودِ انسان است. خودمان را فریب ندهیم. (‌۲۹/۴/۸۸)»
رعایت انصاف و عدالت در رقابت‌های انتخاباتی
اصلیترین مفهومی که در یک انتخابات در جمهوری اسلامی مدنظر باید باشد توجه به این نکته است که همه این رقابت‌ها رقابت افراد و جریانات معتقد به ارزش‌ها و مفاهیم بنیادی جمهوری اسلامی و اسلام است. از این‌رو در جمهوری اسلامی برخلاف تمامی کشورهایی دیگر انتخابات زمینه ظهور و بروز اخلاق حسنه انتخاباتی بوده و تمسک به اخلاق حسنه اسلامی می‌تواند همه نیروهای توانمند جمهوری اسلامی را در رسیدن به هدف اصلی که خدمتگزاری مردم شریف ایران است یاری رسان باشد. رعایت این نکته در فرمایشات امام انقلاب اینگونه نمود یافته است: «همه با هم برادرند، همه با هم همکاری باید بکنند؛ همه باید برای ساختن کشور به یکدیگر کمک بکنند. به کسی نباید بیهوده تهمت زد؛ کسی را نباید به خاطر یک امر، از همه آن چیزهایی‌که صلاحیت محسوب می‌شود، انسان او را نفی بکند. با انصاف باید بود؛ با انصاف باید عمل کرد؛ با انصاف باید حرف زد. خدای متعال در مورد دشمنان میگوید: «و لا یجرمنّکم شنآن قوم علی الّا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوی» اگر با کسی دشمنید، این دشمنی موجب نشود که نسبت به او بی‌انصافی کنید، بی‌عدالتی کنید؛ حتّی نسبت به دشمن؛ حالا آن‌که دشمن هم نیست. بی‌عدالتی‌ها را همه کنار بگذارند؛ بی‌انصافی‌ها را همه کنار بگذارند؛ همه زیر پرچم نظام اسلامی و جمهوری اسلامی جمع بشوند؛ اصولی وجود دارد، به آن اصول همه پابندی خودشان را اعلام بکنند.(۳/۵/۸۸)»
رعایت تقوا و اخلاق اسلامی در مسیر رقابت
رعایت تقوا و اخلاق اسلامی در تمامی اعمال انفرادی و جمعی ما یکی از اصولی است که همواره ما به آن سفارش شده‌ایم. جمهوری اسلامی نیز که با تکیه بر مبانی اسلامی و برای اجرای ارزش‌های اسلامی تاسیس شده است. در تمامی فعالیت‌های اجتماعی رعایت تقوا و اخلاق اسلامی و پرهیز از به کار بردن روش‌ها و مفاهیم غربی است. به‌همین خاطر است که رعایت آن می‌تواند انتخابات را به صحنه زیبایی از نمایش ظرفیت‌های اسلام سیاسی و جمهوری اسلامی تبدیل گردد. در باره لزوم رعایت تقوا و اخلاق اسلامی مقام معظم رهبری تاکید می‌فرمایند: «به اخلاق خودمان هم برسیم؛ به اخلاق خودمان هم برسیم. اخلاق اهمیتش از عمل هم بیشتر است. فضای جامعه را فضای برادری، مهربانی، حسن ظن قرار بدهیم… قرآن کریم میفرماید: «لو لا اذ سمعتموه ظنّ المؤمنون و المؤمنات بانفسهم خیرا»؛ وقتی میشنوید که یکی را متهم میکنند، چرا به همدیگر حسن ظن ندارید؟ تکلیف دستگاه اجرایی و قضایی به‌جای خود محفوظ است. دستگاه‌های اجرایی باید مجرم را تعقیب کنند، دستگاه‌های قضایی باید مجرم را محکوم و مجازات کنند؛ با همان روشی که ثابت می‌شود و در قوانین اسلامی و قوانین عرفی ما هست و هیچ هم در این زمینه نباید کوتاه بیایند؛ اما مجازات مجرم که از طرق قانونی جرم او ثابت شده است، غیر از این است که به گمان، به خیال، به تهمت، یکی را متهم کنیم، بدنام کنیم، توی جامعه دهن به دهن بگردانیم. این‌که نمی‌شود. این فضا، فضای درستی نیست. (۲۹/۶/۸۸)»
معظم له در رابطه با لزوم رعایت اخلاق حسنه و تقوا اجتماعی در تمامی صحنه‌های سیاسی اجتماعی همواره بر رعایت این اصول تأکید دارند: «تقوا در مسائل شخصی یک حرف است؛ تقوا در مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی و عمومی خیلی مشکلتر است، خیلی مهم‌تر است، خیلی اثرگذارتر است. ما نسبت به دوستانمان، نسبت به دشمنانمان چه می‌گوییم؟ اینجا تقوا اثر می‌گذارد. ممکن است ما با یکی مخالف باشیم، دشمن باشیم؛ درباره او چگونه قضاوت می‌کنید؟ اگر قضاوت شما درباره آن کسی که با او مخالفید و با او دشمنید، غیر از آن چیزی باشد که در واقع وجود دارد، این تعدی از جاده تقواست. آیه شریفه‌ای که اول عرض کردم، تکرار می‌کنم: «یا ایّها الّذین امنوا اتّقواالله و قولوا قولا سدیدا». قول سدید، یعنی استوار و درست؛ اینجوری حرف بزنیم. من می‌خواهم عرض بکنم به جوانان عزیزمان، جوان‌های انقلابی و مؤمن و عاشق امام، که حرف می‌زنند، می‌نویسند، اقدام می‌کنند؛ کاملاً رعایت کنید. اینجور نباشد که مخالفت با یک کسی، ما را وادار کند که نسبت به آن کس از جاده حق تعدی کنیم، تجاوز کنیم، ظلم کنیم؛ نه، ظلم نباید کرد. به هیچ کس نباید ظلم کرد.(۱۴/۳/۸۹)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد