انتخابات ۹۰

وعده دیدار ما ۱۲اسفند پای صندوق های رای

انتخابات ۹۰

وعده دیدار ما ۱۲اسفند پای صندوق های رای

حل مشکلات اقتصادی و اشتغال نیاز به کار جهاد گونه دارد


محمد حسن آصفری در گفتگو اختصاصی با امید استان در خصوص مشکلات کشور گفت: امروز یکی از مشکلات اساسی ما معرفی انقلاب به نسل جوان است زیرا نسل سوم توان ...

محمد حسن آصفری در گفتگو اختصاصی با امید استان در خصوص مشکلات کشور گفت: امروز یکی از مشکلات اساسی ما معرفی انقلاب به نسل جوان است زیرا نسل سوم توان مقایسه پیش و پس از انقلاب را جز با استفاده از منابع تاریخ معاصر ندارد و همچنین این نسل بار مشکلات و دشواری‌های سال‌های پس از انقلاب به خصوص معضلات اقتصادی را از دوران کودکی تاکنون متحمل شده است.

فرماندار سابق اراک افزود : بی شک جامعه ما در همه برهه های پس از انقلاب گرفتار مشکلات اقتصادی زیادی بوده است. مجلس باید قوانین شفافی را در زمینه اقتصاد تصویب کند و قوه مجریه را ملزم به ارائه و اجرای برنامه‌های کلان تولیدی و توزیعی نماید اما متأسفانه امروز نقش نظارتی و پرسش‌گری مجلس کمرنگ شده است.

وی در ادامه گفت : در این میان استان مرکزی با مشکلات بی‌شماری رو به رو است و با وجود همه خدماتی که مردم این خطه به اسلام و انقلاب داشته اند، متأسفانه هیچوقت نگاه اقتصادی درستی به این استان نشده است.

به عنوان مثال طبق آمار اراک به عنوان مرکز استان، هم اکنون چهارمین کلانشهر گران ایران است و از سوی دیگرصنایع ما با مشکلات جدی مواجه هستند.

آصفری ادامه داد : استان ما و بخصوص شهر اراک یکی از شاهراه‌های ارتباطی است که جنوب کشور را به شمال و غرب متصل می کند و این موضوع یک فرصت مناسب سرمایه گذاری را برای ما ایجاد می کند. همچنین وجود صنایع بزرگی مثل آلومینیوم، هپکو، آذرآب و ... و منابع طبیعی و معادن شاخصی مانند سولفات سدیم، سنگ آهن و سنگ منیزیم، به خودی خود  می تواند شهر ما را در جایگاه مناسبی قرار دهد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت : ولی متأسفانه به دلیل عدم توجه به فرهنگ‌سازی لازم جهت سرمایه‌گذاری و حمایت ناکافی از کارخانجات، شرکت ها و افراد جهت صادرات و واردات کالا استان ما در جایگاه اصلی خود قرار ندارد.

وی با بیان اینکه بیکاری اکنون تبدیل به یک مشکل اساسی برای مردم و اقتصاد کشور شده است خاطر نشان کرد: با وجود اهمیت این موضوع و تأکیدات مقام معظم رهبری، تاکنون راه حل جدی برای حل این معضل به کار گرفته نشده و راه‌کارهایی مانند وام‌های خود اشتغالی، بنگاه‌های کوچک و زودبازده و مواردی از این قبیل، تنها اقداماتی بوده است که تاکنون دولت‌ها برای حل معضل بیکاری به کار گرفته‌اند، در صورتی که حل این مشکل نیاز به یک راه حل اقتصادی و آن هم جهادگونه دارد. سیاست‌گذاری‌ها و روند تصویب و نظارت بر اجرای مصوبات باید سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری تشویق کرده و ایجاد اشتغال نماید. در غیر این صورت تا زمانی که فعالیّت‌های تولیدی با موانع بالایی رو به رو است، سیاست‌هایی مانند اعطای وام ارزان قیمت و وام‌ها خود اشتغالی نمی‌تواند راه‌گشا باشد.

وی رابطه بین بودجه‌ی دولت و نفت و چگونگی ورود درآمدهای نفتی به اقتصاد کشور را یکی دیگر از اصلی‌ترین معضلات اقتصاد ایران دانست و گفت: برای حل این مشکل باید ترتیبی اتخاذ شود تا هر سال قیمت در نظر گرفته شده برای نفت در بودجه، کم‌تر از پیش‌بینی‌ها لحاظ شود و این اختلاف قیمت بین قیمت واقعی و لحاظ شده در بودجه، در هر سال افزایش یابد و درآمدهای مازاد به حساب صندوق ذخیره‌ی ارزی واریز شود.

آصفری ادامه داد: امروز ما باید به دنبال تحقق اهداف جمهوری اسلامی باشیم نه اینکه به استقرار جمهوری اسلامی کفایت کنیم. انقلاب ما دستاوردهاى سیاسى و فرهنگى بسیاری به همراه داشته اما نباید اجازه بدهیم که این دستاوردها که حاصل رنج فراوان مردم و خون پاک شهدا است زیر سایه مشکلات اقتصادی به فراموشی سپرده شوند.

وی اظهار داشت: تهیه‌ و تصویب طرح و برنامه‌ای برای پویایی نظام بانکی کشور لازم است. نظام بانکی و تأمین مالی قوی در هر کشوری پشتیبان سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری، تولید بالاتر و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با ایجاد همبستگی میان مسئولان و حرکت مجلس قانونگذار در خط ولایت و در راستای حل مشکلات مردم، اهداف انقلاب که برگرفته از قرآن و سنت بوده و عمدتاً در کلام امام خمینى (ره) متجلى شده‏اند را محقق نماییم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد